Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN HANDELAAR

 

Deze algemene voorwaarden handelaar zijn van toepassing op de relatie tussen Boem BV en haar aangesloten handelaars. De eindgebruikers verwijzen wij door naar de algemene voorwaarden eindgebruikers.

 

Het gebruik van de webapplicatie en/of mobiele applicatie is gratis voor de eindgebruiker. De handelaar betaalt een abonnementskost, conform de aangegane overeenkomst, voor het gebruik van de door Boem BV aangeboden diensten.


 

1. TOEPASSINGSGEBIED


1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en facturen van, alsook overeenkomsten (zonder limitatief te zijn) met BV Boem, met zetel te 3670 Oudsbergen, Beukenstraat 17 en met ondernemingsnummer: BE0748.578.395  (hierna: “Boem”), bovenop de algemene voorwaarden van de eindgebruiker. Deze algemene voorwaarden zullen je duidelijk maken wat jouw wettelijke situatie is bij het gebruik van onze website, webapplicatie en mobiele applicatie (hierna “Diensten”).

1.2 Door het afsluiten van een overeenkomst met Boem erkent de handelaar (hierna: de “Klant”) de algemene voorwaarden te kennen en integraal te aanvaarden.

1.3 De algemene voorwaarden sluiten de toepassing van enige algemene voorwaarden van de Klant uit. De Klant kan zich op generlei wijze beroepen op een stilzwijgen van Boem om de aanvaarding van diens eigen voorwaarden te vorderen.



2. DIENSTEN


2.1 Boem biedt met haar Diensten een bestel-, communicatie- en transactieplatform tussen haar aangesloten klanten en eindgebruikers aan. Via deze Diensten kunnen geregistreerde eindgebruikers bestellingen plaatsen bij en optioneel onmiddellijk betalen aan de aangesloten klanten. Boem stelt haar aangesloten klanten en eindgebruikers hiervoor enkel de noodzakelijke infrastructuur ter beschikking en treedt hierbij als partij, noch als bemiddelaar op.



3. TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST


3.1 Alle aanbiedingen van Boem zijn vrijblijvend tot op het ogenblik van de integrale en voorbehoudloze aanvaarding van het aanbod, zoals omschreven in huidig artikel alsook de offerte, door de Klant. De overeenkomst komt tot stand na integrale aanvaarding van de offerte vanwege de Klant. 
3.2 De Klant zal bij aanvaarding van de offerte eenduidig bepalen welke formule, waarvan de functionaliteiten nader toegelicht worden op https://b2b.itsready.be/prijzen, hij wenst te genieten
3.3 Alle prijzen zijn exclusief BTW, alsook exclusief de installatiekosten. De installatiekost varieert in functie van de gekozen formule en zal nader bepaald worden in de offerte. 
3.4 Elke bestelling of orderbevestiging door de Klant, verbindt de Klant. De overeenkomst vervangt alle eerder afgesloten en / of mondelinge akkoorden. 
3.5 De overeenkomst gaat in op datum van aanvaarding van de offerte en zal een bepaalde duurtijd van een (1) maand, dan wel een (1) jaar hebben naar keuze van de Klant . De Klant zal bij aanvaarding van de offerte eenduidig aanduiden welke duurtijd hij wenst. De Klant ontvangt ook steeds een activeringsuitnodiging voor zijn/haar account. 
3.6 De duur van de maandelijkse overeenkomst wordt automatisch verlengd met een periode van een (1) maand, tenzij de Klant Boem bij aangetekend schrijven meldt geen verlenging te wensen. De duur van de jaarlijkse overeenkomst wordt automatisch verlengd met een periode van een (1) jaar, tenzij de Klant maximaal een (1) maand  voor het verstrijken van de lopende periode Boem bij aangetekend schrijven meldt geen verlenging te wensen. De overeenkomst zal een einde nemen na afloop van de respectievelijke lopende periode. 
3.7 Boem behoudt zich het recht voor om op eender welk moment wijzigingen aan te brengen in 1] de samenstelling van de goederen en diensten die worden aangeboden, 2] de wijze waarop de goederen en diensten worden aangeboden, en 3] aan wie deze goederen en diensten worden aangeboden, waaronder doch niet beperkt tot wijzigingen dewelke vereist zijn om te voldoen aan wijzigende toepasselijke regelgeving. Tijdelijke onbeschikbaarheid ingevolge een wijziging  geeft de Klant geen recht op schadevergoeding of prijsvermindering, noch op opschorting van diens betaling of de ontbinding van de overeenkomst.



4. INSTALLATIE VAN DE GOEDEREN EN DIENSTEN


4.1 Na aanvaarding van de offerte en de betaling van het voorschot, indien van toepassing, zal Boem, rekening houdend met de door de Klant verstrekte informatie, alle redelijke inspanningen leveren om de installatie binnen een redelijke termijn uit te voeren en de overeengekomen diensten ter beschikking te stellen. 
4.2 Opgegeven termijnen zijn steeds indicatief en binden Boem niet. Vertraging in de installatie geeft de Klant geen recht op schadevergoeding of prijsvermindering, noch op opschorting van diens betaling of de ontbinding van de overeenkomst.

4.3 De Klant zal ervoor zorgen dat Boem beschikt over alle nodige informatie en alle nodige faciliteiten (waaronder aangepaste hard- en software en telecommunicatiediensten) teneinde haar in staat te stellen de installatie correct uit te voeren en de diensten en goederen ter beschikking te stellen. 
4.4 Indien de laattijdige uitvoering of verzaking van de overeenkomst werd veroorzaakt door een toerekenbare tekortkoming van de Klant, behoudt Boem zich het recht voor de uitvoering te eisen, waarbij de betalingsverplichting van de Klant ook bij onvolledige levering van goederen en / of diensten onverlet blijft, dan wel de overeenkomst eenzijdig en buitengerechtelijk te ontbinden, onverminderd het recht op gebeurlijke schadevergoeding.



5. BETALINGSMODALITEITEN


5.1 Alle facturen van Boem dienen binnen de 14 kalenderdagen betaald te worden, tenzij anders vermeld op de factuur. Boem biedt haar diensten aan tegen een vast maandelijks bedrag, zoals omschreven in de offerte. Indien er specifieke aanpassingen nodig zijn zal de Klant hiervoor een offerte ontvangen. De facturen zijn standaard betaalbaar via domiciliëring, tenzij anders vermeld op de offerte.
5.2 Elke vertraging in betaling door de Klant maakt alle verschuldigde sommen ineens opeisbaar en doet elke betalingsmodaliteit en / of toegestane korting vervallen. 
5.3 Indien de Klant nalaat over te gaan tot betaling van de factuur op de vervaldag is de Klant van rechtswege een nalatigheidsintrest van 10% per jaar verschuldigd aan Boem en een forfaitaire schadevergoeding van 10% van het factuurbedrag met een minimum van 75 EUR vanaf de vervaldag tot aan de volledige betaling. Indien de maandelijkse domiciliëring niet uitvoerbaar is, kan Boem bij elke nieuwe aanbieding ervan een bedrag van €7,50 aan administratiekosten aanrekenen.

5.4 Boem zal een eerste betalingsherinnering (zonder extra kosten) sturen per email indien de klant in gebreke is gebleven bij het voldoen van een factuur.

5.5 Boem zal een tweede betalingsherinnering sturen (per post en e-mail), indien de klant niet tijdig gehoor geeft aan het verzoek tot betaling dat vermeld staat in de eerste betalingsherinnering. Daarbij zullen extra kosten (10 euro per schrijven) in rekening gebracht worden.

5.6 Bij gebreke aan betaling op de vervaldatum van de factuur, heeft Boem het recht om het onderhavig product onbruikbaar te maken of haar dienstverlening eenzijdig op te schorten, onverminderd haar recht op eenzijdige en buitengerechtelijke ontbinding van de overeenkomst, tot op het moment dat de Klant aan zijn betalingsverplichtingen voldoet en zonder enig recht op schadevergoeding voor de Klant.



6. KLACHTEN - PROTEST VAN DE FACTUUR


6.1 Elk protest dient per gemotiveerde aangetekende brief of per e-mail aan Boem te worden bezorgd binnen een termijn van acht (8) kalenderdagen. De desbetreffende contactgegevens worden toegelicht in 16.1. Bij gebreke aan tijdig protest worden de goederen en diensten geacht definitief te zijn aanvaard en is betaling verschuldigd.



7. AANSPRAKELIJKHEID


7.1 Boem is niet aansprakelijk voor enige fout (zelfs een grove fout) van haar of haar aangestelden, behoudens ingeval van bedrog of opzettelijke fout. Boem  kan in geen enkel geval aansprakelijk gehouden worden voor enige indirecte en/of gevolgschade, waaronder o.a. financiële of commerciële verliezen, het verlies van gegevens, het verlies van cliënteel, verkeerde facturatie, imagoschade en de vertraging of onderbreking van de activiteit van de Klant of een derde partij, ongeacht of deze schade veroorzaakt werd door een fout of een verzuim van Boem, haar werknemers en/of haar (onder)aannemers. 
7.2 Voor alle duidelijkheid en louter ten exemplatieve titel is Boem geenszins aansprakelijk voor directe of indirecte schade veroorzaakt door foutieve of onrechtmatige informatie verstrekt door de Klant bij het aanbieden of promoten van zijn producten of diensten. Het is de Klant die exclusief aansprakelijk is voor de onjuistheid, de onrechtmatigheid of onvolledigheid van door hem verstrekte informatie. 
7.3 De Klant is daarenboven exclusief aansprakelijk voor directe en indirecte schade die voortvloeit uit het onrechtmatig, onvolledig of onjuist karakter van de door hem aangeboden diensten, foto’s en goederen.
7.4. Op geen enkel wijze voert Boem toezicht of controle uit op de correctheid, volledigheid, aangepastheid of rechtmatigheid van de door de Klant aangeboden diensten, foto’s en goederen. Zij is dus geenszins aansprakelijk voor enige schade die daaruit zou voortvloeien.

7.5. Boem garandeert op geen enkele wijze een foutloze werking van een geprogrammeerde applicatie die online of offline via een digitaal apparaat wordt benaderd. Boem kan niet aansprakelijk gesteld worden voor enige schade die zou voortvloeien uit een eventuele foutieve of onderbroken werking van een geprogrammeerde applicatie. 7.6. In elke hypothese is de mogelijke contractuele aansprakelijkheid van Boem beperkt de verzekerde bedragen conform haar polis beroepsaansprakelijkheid.

7.7. De Klant vrijwaart Boem voor enige en alle vorderingen (en daaruit voortvloeiende directe of indirecte schade) die zouden gesteld worden door derden tegen Boem ingevolge door de Klant, via de diensten, verstrekt onjuiste, onvolledige of onrechtmatige informatie en/of goederen, foto’s of diensten.



8. HOSTING EN DOMEINNAMEN


8.1 Voor de hosting en domeinnamen werkt Boem samen met een gespecialiseerde hostingpartner. Een beschrijving van de hosting diensten en de aansprakelijkheid van deze partner is opgenomen in een service level agreement (SLA) van deze hostingpartner. Deze SLA kan worden aangepast of gewijzigd door de hostingpartner. De Klant begrijpt en aanvaardt dat er zich tijdelijke onderbrekingen van om het even welke internetdiensten kunnen voordoen en dat de garantie van het percentage uptime door de hoster vastgelegd en nagestreefd wordt en niet door Boem zelf. In geen geval zal Boem aansprakelijk gesteld kunnen worden voor mogelijke schade die door dergelijke onderbrekingen zou kunnen worden veroorzaakt. Evenmin zullen dergelijke onderbrekingen recht geven op enige vorm van compensatie in hoofde van de klant.



9. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN


9.1 Boem blijft exclusief eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten verbonden aan de geleverde goederen of diensten, behoudens andersluidend beding in de overeenkomst met de Klant. De Klant krijgt voor de gehele duur van de overeenkomst een niet-exclusieve, niet-overdraagbare territoriaal beperkte gebruikslicentie op de intellectuele eigendomsrechten teneinde van de overeengekomen goederen of diensten gebruik te kunnen maken.

9.2 De Klant garandeert Boem dat de inhoud dewelke zij aanbiedt, geen schending inhoudt van (intellectuele) rechten van derden. Voor zover als nodig zal de Klant Boem, op eerste verzoek, vrijwaren voor enige en alle vorderingen die rechtstreeks of onrechtstreeks hun grondslag vinden in enige schending van voormelde garantie.

9.3 Partijen zullen tijdens en na de uitvoering van deze overeenkomst steeds alle eigendommen behorend aan een desbetreffende partij tot deze overeenkomst als vertrouwelijk behandelen behalve in uitzonderingen door de wet bepaald, in geval van overmachtssituatie uit force majeur of wanneer deze reeds bekend was aan de andere partij voor het sluiten van deze overeenkomst of wanneer deze deel uitmaakt van het publieke domein.



10. ONTBINDENDE VOORWAARDEN


10.1 Boem behoudt zich het recht om de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling als ontbonden te beschouwen en zo haar dienstverlening op te schorten of het onderhavige product onbruikbaar te maken, zonder dat Boem enige schadevergoeding verschuldigd zal zijn, indien:

- het faillissement van de klant wordt of is uitgesproken;

- de klant de bevoegdheid over (een deel van) zijn vermogen kwijtraakt door beslaglegging of een andere oorzaak;

- Boem gegronde redenen heeft te twijfelen aan het vermogen van de klant om (tijdig) aan zijn verplichtingen te voldoen;

- haar systeem niet naar behoren werkt: bvb. het lukt niet om de menukaart te wijzigen, het platform ligt om de haverklap uit, …

10.2 Indien de Klant zich schuldig maakt aan een toerekenbare tekortkoming die de Klant niet herstelt binnen de acht (8) dagen na ontvangst van een aangetekende ingebrekestelling, dan heeft Boem het recht om (i) de overeenkomst te schorsen totdat de Klant zijn verbintenissen is nagekomen, en / of (ii) de overeenkomst eenzijdig en buitengerechtelijk te ontbinden ten laste van de Klant.



11. PRIJSVERHOGING


11.1 Indien Boem de prijs van een abonnement, zoals toegelicht op https://b2b.itsready.be/prijzen, verhoogt, krijgt de klant gedurende de periode waarvoor betaald is de tijd om een andere provider of een ander product te zoeken, met een minimum van 3 maanden. Tot die tijd betaalt hij de oude prijs.



12. OVERMACHT


12.1. Situaties zoals bijvoorbeeld stakingen, publieke onrust, administratieve maatregelen en andere onverwachte gebeurtenissen waarover Boem geen controle heeft, bevrijden Boem, voor de duur van de hinder en voor hun draagwijdte, van haar verbintenissen, zonder recht op enige prijsvermindering of schadevergoeding voor de klant.



13. NIETIGHEID


13.1 Indien één der artikelen van deze algemene voorwaarden nietig zou blijken te zijn dan zullen partijen deze bepaling vervangen door een geldige bepaling dewelke zo nauw als mogelijk aansluit bij de bedoeling en de draagwijdte van de nietige bepaling. Deze vervangende bepaling zal alsdan toepassing vinden.



14. CORRESPONDENTIE


14.1 Alle communicatie rond de in 2.1 beschreven diensten van Boem, alsook de correspondentie wat betreft offertes, facturen en betalingsherinneringen verlopen via e-mail, tenzij anders afgesproken in onderling overleg.

14.2 De klant is verplicht om een e-mailadres aan Boem op te geven waarop hij mails kan ontvangen. Wijzigingen hiervan dienen meteen aan Boem gemeld te worden, binnen de 7 werkdagen na de wijziging.



15. TOEPASSELIJK RECHT – BEVOEGDE RECHTBANK


15.1 Het Belgisch recht is van toepassing op de overeenkomsten van Boem. Elk geschil met betrekking tot het sluiten, de geldigheid, de uitvoering en / of de beëindiging van deze overeenkomst zal worden beslecht door de bevoegde rechtbank bevoegd voor het rechtsgebied waar Boem haar maatschappelijke zetel heeft.



16. CONTACT


16.1 Alle opmerkingen, vragen en verzoeken met betrekking tot het gebruik van onze Diensten zijn welkom en dienen te worden gericht aan Boem BV, Beukenstraat 17, B-3670 Oudsbergen. Telefonisch zijn wij bereikbaar op het nummer +32 493.50.05.08. Per e-mail zijn wij bereikbaar via contact@itsready.be.


VERSIE #1, 27 NOVEMBER 2020

Share by: